Handelsbetingelser

1. Aftalens indgåelse og depositum

Når en aftale er indgået mellem Mediemakker og kunden, skal kunden betale et depositum på 50% af den aftalte pris for projektet. Depositummet skal betales netto kontant og umiddelbart efter aftalens accept, før arbejdet på projektet påbegyndes. Depositummet tilbagebetales ikke, uanset årsag.

2. Kontrakt

Inden arbejdet på projektet igangsættes, vil Mediemakker udarbejde en kontrakt, der nøje beskriver de specifikke betingelser for projektet, herunder omfang, pris, tidsramme og eventuelle øvrige aftalte forhold. Denne kontrakt skal underskrives af begge parter og accepteres som gyldig, før arbejdet påbegyndes.

3. Betalingsbetingelser

  • Depositum: Kunden forpligter sig til at betale 50% af den samlede projektpris som depositum ved aftalens accept. Depositummet skal betales umiddelbart efter underskrivelse af kontrakten.
  • Restbeløb: De resterende 50% af projektets samlede pris skal betales ved aflevering af det færdige projekt. Det resterende beløb forfalder til betaling umiddelbart før leveringen af den færdige hjemmeside eller webshop.

Alle betalinger skal ske via de betalingsmetoder, der er aftalt mellem parterne.

4. Tidsestimat

Ved accept af aftalen vil kunden modtage et tidsestimat for, hvor lang tid det cirka vil tage at færdiggøre hjemmesiden eller webshoppen. Dette tidsestimat er vejledende, og eventuelle forsinkelser kan opstå afhængigt af projektets kompleksitet, ændringer i projektets omfang, eller andre faktorer, der kan påvirke leveringstiden.

5. Materialelevering

For at Mediemakker kan påbegynde arbejdet, forpligter kunden sig til at levere alt nødvendigt materiale, herunder tekst, billeder, grafik og andet indhold, som skal anvendes på hjemmesiden eller webshoppen. Materialerne skal leveres korrekt og i den format, som er beskrevet i den detaljerede vejledning, der sendes til kunden ved aftalens accept. Kunden skal levere alt materiale samlet og indenfor den aftalte tidsramme.

Materialer, der leveres efter den aftalte tidsramme, kan medføre forsinkelser i projektets fremdrift. Mediemakker påtager sig ikke ansvar for fejl eller mangler, hvis materialerne ikke er leveret i korrekt format eller rettidigt. Hvis der opstår behov for at håndtere materialer, som ikke er leveret i den rigtige form eller format, vil dette blive faktureret ekstra, og arbejdet på projektet kan blive forsinket.

6. Aflevering og godkendelse

Når det færdige projekt er klar, vil Mediemakker præsentere den afsluttede hjemmeside eller webshop for kunden til gennemgang og godkendelse. Kunden har herefter 2 arbejdsdage til at komme med indvendinger eller anmode om justeringer. Denne periode omfatter kun fejl ved det aftalte design som beskrevet i kontrakten og ikke ændringer i designet eller funktionalitet, som ikke er en del af den oprindelige aftale. Ændringer uden for den oprindelige designaftale vil blive faktureret efter den normale timeløn på 599 DKK pr. påbegyndt time.

Efter den 2-dages periode anses projektet som godkendt, og det resterende beløb på 50% forfalder til betaling.

7. Ændringer og tilføjelser undervejs

Hvis kunden ønsker ændringer eller tilføjelser til projektet efter aftalens indgåelse, kan der være tale om ekstraomkostninger, som skal godkendes af begge parter skriftligt, før arbejdet på de nye tilføjelser igangsættes. Ændringer kan også påvirke det oprindelige tidsestimat, og eventuelle ændringer i omfanget af arbejdet vil blive faktureret efter den normale timeløn på 599 DKK pr. påbegyndt time.

8. Forsinkelse i betaling

Hvis kunden ikke betaler det resterende beløb inden for den aftalte betalingsfrist (ved aflevering), forbeholder Mediemakker sig retten til at suspendere eller ophæve aftalen. Mediemakker kan også vælge at tilbageholde de leverede filer, indtil den fulde betaling er modtaget. Forsinkelse i betaling kan også medføre renter og gebyrer i henhold til gældende lovgivning.

9. Ejendom og ophavsret

Alle rettigheder til den udviklede hjemmeside eller webshop tilhører Mediemakker, indtil den fulde betaling er modtaget. Når projektet er betalt i sin helhed, overgår ejendomsretten til kunden. Dette gælder dog ikke eventuelle tredjepartsprodukter (f.eks. betalte temaer, plugins eller billeder), hvor kunden kun får licens til at bruge disse materialer i henhold til de specifikke licensbetingelser.

10. Force majeure

Mediemakker er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af aftalen som følge af hændelser uden for virksomhedens kontrol, herunder, men ikke begrænset til, naturkatastrofer, strejker, sygdom, eller andre uforudsete omstændigheder. Dette omfatter også tekniske problemer forårsaget af kundens hosting eller andre tekniske forhold, der er uden for Mediemakkers kontrol.

11. Tvister og lovvalg

Skulle der opstå tvister i forbindelse med aftalen, stræber parterne efter at løse dem gennem forhandling og dialog. Hvis en løsning ikke kan opnås, vil tvisten blive behandlet ved den kompetente domstol i Danmark, og dansk lovgivning vil finde anvendelse.

 

OBS: Der kan løbende ske ændringer i disse vilkår.