Meta busniess suites – Planlægger

Se videoguide til planlæggerværktøjet, nederst på denne side.

I dagens digitale verden er det vigtigere end nogensinde at have en effektiv strategi for sociale medier, når du driver en virksomhed eller er influencer.

Meta Business Suite tilbyder et væld af funktioner, som kan hjælpe dig med at administrere dine Facebook- og Instagram-konti fra én platform. En af de mest kraftfulde funktioner i Meta Business Suite er planlægningsværktøjet, som giver dig mulighed for at planlægge dine opslag på tværs af begge platforme.

I denne guide vil jeg dykke ned i, hvorfor det er smart at bruge dette værktøj, og hvordan du kommer i gang med det.

Hvorfor bruge Meta Business Suite’s planlægningsværktøj?

1. Tidsbesparelse og effektivitet
Planlægning af dine opslag i forvejen sparer dig tid og giver dig mulighed for at fokusere på andre opgaver i din virksomhed. Du kan planlægge flere opslag på én gang, hvilket betyder, at du ikke behøver at være online hele tiden for at publicere indhold.

2. Konsistens og strategisk planlægning
En vigtig del af at være aktiv på sociale medier er at have en konsekvent tilstedeværelse. Ved at planlægge dine opslag på forhånd kan du sikre, at din kommunikation er jævn og i tråd med din overordnede strategi. Du kan for eksempel planlægge indhold til særlige events, højtider eller kampagner i god tid, eller bare fordi du har noget spændene at lægge op!

3. Optimering af timing
Meta Business Suite giver dig mulighed for at vælge præcist, hvornår dine opslag skal publiceres. Dette er ideelt for at målrette dine opslag mod specifikke tidspunkter, hvor din målgruppe er mest aktiv. Du kan også bruge værktøjet til at analysere, hvilke tidspunkter der giver dig bedst engagement og planlægge fremtidige opslag derefter. Mere om det i et andet blogindlæg.

4. Spar ressourcer
Med planlægningsværktøjet kan du nøjes med at bruge en dag i ugen eller i måneden på at lave indhold til dine sociale medier, på den måde skal du ikke dagligt bruge ressourcer på at lave nye opslag. Slå bekymringen fra, og brug planlægningsværktøjet!

Nå, men hvordan bruger man så Meta Business Suite’s planlægningsværktøj?

Nu hvor vi har gennemgået, hvorfor det er smart at bruge planlægningsværktøjet, lad os kigge på, hvordan du kommer i gang.

1. Log ind på Meta Business Suite
Først skal du logge ind på Meta Business Suite. Hvis du ikke har oprettet en konto endnu, kan du hurtigt gøre det via din Facebook- eller Instagram-konto. Når du er logget ind, vil du få adgang til alle dine Facebook- og Instagram-profiler, og du kan administrere dem fra ét sted.

2. Naviger til ‘Indhold’ sektionen –
På hoveddashboardet finder du en menu på venstre side. Klik på “Indhold” for at få adgang til de funktioner, der er relateret til opslag og planlægning.

3. Opret et nyt opslag
Når du er i ‘Indhold’-sektionen, klik på “Opret opslag” eller “Opret annonce” (afhængig af om du laver organisk indhold eller betalt reklame). Her kan du vælge, om du vil oprette et opslag til Facebook, Instagram, eller begge platforme samtidigt.

4. Skrive dit indhold og vælge medie
Indtast den tekst, du vil bruge til dit opslag, og tilføj billeder, videoer eller links. Meta Business Suite gør det nemt at tilpasse dit indhold, så du kan vælge forskellige formater for Facebook og Instagram, afhængig af hvad der passer bedst til den enkelte platform.

5. Vælg tidspunkt for publicering
Når dit indhold er klar, vil du blive præsenteret for en mulighed for at vælge, hvornår du vil have det offentliggjort. I stedet for at vælge “Publicer med det samme”, kan du vælge en dato og tid, som passer bedre til din plan.

6. Planlæg opslaget
Klik på “Planlæg” i stedet for “Publicer” for at fastsætte dato og tidspunkt. Når du har planlagt dit opslag, kan du stadig ændre det senere, hvis du ønsker at opdatere noget.

7. Overvåg og juster
Efter dine opslag er blevet planlagt, kan du gå tilbage til “Indhold”-sektionen for at se en kalenderoversigt over dine planlagte opslag. Du kan justere dem, ændre tidspunkter eller endda slette dem, hvis dine planer ændrer sig.

Du kan naturligvis bruge planlægningsværktøjet på både din compurter, mobil og tablet.

Tips til at få mest muligt ud af planlægningsværktøjet
Analyser dine data: Meta Business Suite giver dig detaljerede analyser af, hvordan dine opslag klarer sig. Brug disse data til at justere din planlægning og finde ud af, hvornår din målgruppe er mest aktiv.

Brug genbrugsindhold: Har du nogle tidligere opslag, der har fungeret godt? Brug Meta Business Suite til at genbruge disse opslag med små justeringer for at få maksimal værdi ud af dit indhold.

Afslutning
Meta Business Suite’s planlægningsværktøj er en effektiv og tidsbesparende funktion, som giver dig mulighed for at have fuld kontrol over din sociale mediestrategi. Ved at planlægge dine opslag kan du sikre, at dit brand/virksomhed har en konsistent tilstedeværelse, samtidig med at du sparer tid og ressourcer. Med de indbyggede analysefunktioner får du også indsigt i, hvad der virker bedst for din målgruppe, hvilket giver dig mulighed for løbende at optimere dine indholdsstrategier. Hvis du endnu ikke har prøvet Meta Business Suite, er det absolut værd at undersøge.

 

Mediemakker tilbyder selvfølgelig hjælp til planlæggerværktøjet, kontakt mig og lad os sammen lave en plan over din markedsføringsstrategi!

Kom i gang med planlægger - video guide

Udfyld formularen